وزیر علوم از ساخت خودروهای هیبریدی توسط محققان دانشگاهی کشور در سه سال آینده خبرداد


تاریخ ثبت : ۰۴-۰۴-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۲۹۲۰

 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ازساخت و ورود خودروهای برقی و هیبریدی تا سه سال آینده به بازار خبرداد و گفت: این خودروها قرار است از طراحی اولیه تا ساخت از سوی دو دانشگاه صنعتي شریف و صنعتي امیرکبیر ساخته شوند.

 


به گزارش روابط عمومي وزارت علوم ،دكترمحمد فرهادی در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای طراحی و تولید خودروهای هیبریدی و برقی اظهار داشت: فرصت‌های مطالعاتی مناسبي در بخش صنعت کشور وجود دارد ولی این فرصت‌ها باید تبدیل به برنامه اجرایی شود. در عین حال، باید شرایطی فراهم شود که سالانه حداقل ۱۰۰ نفر از استادان و خبرگان دانشگاهی، در بخش صنعت کشور فرصت مطالعاتی پیدا کنند.
وزیر علوم در ادامه افزود: این نخبگان دانشگاهی باید فرصت یابند تا در کنار دانشجویان خود در محیط های صنعتی حضور یافته و پروژه‌های تحقیقاتی، پایان‌نامه ها و رساله‌های دکترای خود را در این عرصه تکمیل کنند.
دكتر فرهادي تصریح کرد: رفتن به سمت همکاری هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت باعث می‌شود تا نسل سوم کارآفرینی در کشور که ارتباط مستقیمی با دانشگاه و صنعت دارد، شکل گیرد، البته دانشگاه هاي صنعتی  اگر با بخش صنعت مرتبط نشوند، نمی توانند مسیر تعالی را طی کنند. بنابراین در آینده دانشگاه‌ها باید بیشتر در صنعت حضور یابند و از مطالعه و تحقیق خود به نفع تولید بهره گیرند. 
وي افزود : از کنار پروژه طراحی تا تولید خودروهای برقی و هیبریدی که میان ایران خودرو با دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتي امیرکبیر اجرایی خواهد شد، ده ها پروژه دیگر می توان استخراج کرد که هم به نفع تولید و هم به نفع دانشگاه است.
همچنین در این مراسم، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: ما مصمم هستیم که سیاست پسندیده ارتباط مستمر دانشگاه و صنعت را به بهترین شکل پیاده‌سازی کنیم، اگرچه از ابتدای انقلاب تاکنون، این ارتباط وجود داشته، اما باید کاربردی و با یک حرکت جهشی همراه باشد.
وی افزود: معتقدیم که ارتباط فکری، فیزیکی و کاری بین صنعت و دانشگاه باید برقرار شود؛ نه اینکه کار در حد نامه و بخشنامه باقی بماند، چراکه دستورالعمل ها و بخشنامه‌ها تنها ۵ درصد در پیشرفت کار موثر است. این یک ضرورت است و اگر بر روی آن تمرکز و اقدام جدی انجام ندهیم، حتما عقب خواهیم ماند، ضمن اینکه توان فکری دانشگاه‌ها، می تواند صنعت را پشتیبانی کند.
همچنین در ادامه، هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر افزایش سطح ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: برای تحقق این رویکرد راهبردی، برنامه ریزی‌هایی انجام شده ، البته این برنامه ها به تفاهم نامه های امروز در دو دانشگاه صنعتی شریف وصنعتي امیر کبیر محدود نمی شود و در آینده نزدیک نیز برنامه های مشترکی با سایر مراکز علمی و پژوهشی خواهیم داشت.
به گفته یکه‌زارع، در این برنامه ها و تفاهم نامه ها استفاده از مشاوران خارجی نیز در نظر گرفته شده است تا در آینده ای نزدیک حضور ما در بازارهای بین المللی افزایش بیشتری پیدا کند، ضمن اینکه یکی از اهداف ما در اجرای این پروژه ها و تفاهم نامه ها این است که در آینده خودروهای هیبریدی و الکتریکی را در سبد محصولات خود قرار دهیم.
 


کلمات کلیدی : وزیر علوم ، ساخت ، خودروهای برقی ، خودروهاي هیبریدی ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر