اولین نشست تخصصی آشنایی با پروژه جامعه ایمن مشهد 2017


تاریخ ثبت : ۰۱-۰۹-۹۵    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۱۳۷۲

اولین نشست تخصصی آشنایی با پروژه جامعه ایمن با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی مشهد در تاریخ ۱۳/۸/۹۵ در مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری برگزار گردید.

مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری به عنوان نماینده دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی شهر مشهد، با همکاری شهرداری شهر مشهد، اولین نشست تخصصی آشنایی با پروژه جامعه ایمن را در تاریخ ۹۵/۸/۱۳ برگزار کرد.

پروژه جامعه ایمن در شهرداری مشهد از سال ۹۱ و با شعار ایجاد زیر بنایی مبتنی بر مشارکت و همکاری بین بخشهایی که متولی ایمنی در جامعه ایمن هستند آغاز شد. شورای سیاست­گذاری و کمیته راهبردی جامعه ایمن با تشکیل کارگروه های تخصصی، در شهر مشهد اقدام به فعالیت نمود و در سال ۹۴ در اجلاس بین المللی الحاقیه منطقه ای در شبکه جهانی جوامع ایمن حضور مستمر و مؤثر به هم رسانید و پروژه مربوطه در منطقه ثامن آغاز به کار کرد. شایان ذکر است که در حال حاضر ۶ منطقه از مناطق ۱۳گانه  شهرداری مشهد، پروژه جامعه ایمن را آغاز نموده و همزمان با اجلاس مشهد ایمن ۲۰۱۷ مراحل الحاق آنها انجام خواهد شد.


اجلاس مشهد ایمن ۲۰۱۷ فرصتی است جهت همکاری و تعامل سازنده دستگاه های اجرایی و مراکز علمی در سطح ملی، با حمایت سازمانهای بین الملی و شهرهای عضو جوامع ایمن و مشارکت سازنده سازمان بهداشت جهانی(WHO)  وسازمان ملل متحد (UNISDR).

مهندس امیر عزیزی به عنوان دبیر شورای سیاست­ گذاری جامعه ایمن شهر مشهد، جامعه ایمن را الگویی برای پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی جامعه مبتنی بر مشارکت مردم و همکاری­ های درون بخشی و برون بخشی همه سازمانهای مسئول ایمنی دانست. وی در خصوص معرفی پروژه جامعه ایمن، بررسی الزامات و بیان شاخص های مربوطه توضیحات کاملی را به جامعه دانشگاهیان ارائه نمود.

دکتر جواد نوفرستی به عنوان رئیس انجمن جامعه ایمن کشور، با اشاره به سند چشم انداز و برنامه های پروژه جامعه ایمن اظهار داشت: سه عامل: ۱) پیشگیری بجای درمان ۲) مدریت بحران: پیشگیری و کاهش ریسک و خسارات بجای اقدام بعد از بحران و ۳) ضرورت تغییر نگاه در نقش بیمه ها، به عنوان راهکارهایی جهت گذار از چالش­های پیش روی پیاده سازی پروژه جامعه ایمن در سطح منطقه و کشور قلمداد می شوند. 

دکتر رضا صمدی، رئیس اورژانس شهر مشهد نیز با بیان نمونه هایی از آمار صدمات و تلفات درون شهری در سالهای اخیر، بر برخورداری از روند معکوس در پیشگیری از این حوادث تصریح کرد. وی این روند را به عنوان طرحی برای جمع آوری ایده­های پیشگیرانه در خصوص جامعه ایمن از زمان بروز حادثه تا بعد از آن دانست. صمدی همچنین ارائه طرح های پژوهشی با اولویت، توسط پژوهشگران و راهکارهای انگیزشی-حمایتی مالی از این طرح ها را به عنوان مدلی جهت خلق روش های کارا و اثربخش در راستای اهداف جامعه ایمن دانست.



کلمات کلیدی : مشهد 2017 ، جامعه ایمن

   پرینت مطلب





ثبت نظر