سیزدهمین جلسه شبکه دانشگاه های استان خراسان رضوی


تاریخ ثبت : ۰۱-۰۹-۹۵    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۱۱۵۴

سیزدهمین جلسه شبکه دانشگاه های استان خراسان رضوی در تاریخ ۹۵/۰۸/۰۲ در مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه اقبال لاهوری، در این جلسه مقرر شد نمایشگاه هفته ی پژوهش و فناوری از ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شود.
به منظور ظرفیت سازی و استفاده از توان شبکه ی علمی و دانشگاهی استان، رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی به عنوان مدیر اجرایی جشنواره و نمایشگاه مذکور انتخاب شد.
حضور و مشارکت تمامی دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، دستگاه های اجرایی و به ویژه بخش خصوصی و تولیدی در برگزاری باشکوه نمایشگاه هفته ی پژوهش و فناوری، از جمله تاکیدات استاندار خراسان رضوی بود.


علی رضا رشیدیان استفاده از ظرفیت رسانه های استان در خصوص اطلاع رسانی هر چه بهتر برای مشارکت و بازدید علاقمندان از این نمایشگاه را ضروری دانست.
وی از مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خواست تا زمینه ی حضور شرکت های تخصصی ICT  و IT  و مشارکت آنان در این جشنواره را فراهم کند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " ، اظهار داشت: رویکرد برگزاری این جشنواره و نمایشگاه باید در راستای شعار سال باشد.
رشیدیان تصریح کرد: به منظور گسترش فرهنگ پژوهش، فناوری و آشنایی از دستاوردهای استان در این حوزه ، باید زمینه ی حضور آحاد مردم، دانشجویان و دانش آموزان تسهیل شود.
وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی و استفاده از تجارب برگزاری سال های گذشته، خاطر نشان کرد: باید موضوع اثر بخشی برنامه های جشنواره و نمایشگاه مورد توجه قرار داشته باشد.

دکتر سید حسن علم الهدایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، بر اهمیت سازمانهای دانش بنیان و نقش آنها در احیای رسالت اقتصاد مقاومتی تأکید کرد. وی افزود دولت با ارائه راهکارهای حمایتی می تواند نقش تأثیرگذاری در ایجاد انگیزش کارآفرینان و شرکت های نوپا نوآور داشته باشد.
دکتر علم الهدایی تصریح کرد: که بیش از ۲۰ درصد از حجم تولید ناخالص داخلی (GDP) بایستی توسط شرکتهای فناور تضمین شود و این خود لازمه  اهمیت حمایتهای دولتی است. وی با بیان اینکه برخی از   سازمانهای پارکی در ایران به صورت نیمه فعال و یا حتی غیرفعال عمل می کنند، افزود پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حال حاضر به عنوان دومین مرکز نوآور فعال در بازار فروش قلمداد می شود.

گفتنی است؛ در این نشست همچنین سند ملی و راهبردی آب، تبیین و مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جلسات تخصصی استفاده از ظرفیت های فناوری توسعه ی آب به منظور حل بحران کمبود آن، فی مابین معاونت هماهنگی امور عمرانی و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود.

 

 



کلمات کلیدی : شبکه دانشگاه های استان ، هفته پژوهش ، استاندار

   پرینت مطلب





ثبت نظر