حمایت‌ها، فرصت‌ها و فعالیت‌های جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی


تاریخ ثبت : ۰۸-۰۴-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۲۵۳۹

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در راستای ماموریت‌ها و اهداف خود فعالیت‌های جدیدی در حوزه‌های «بازار مجازی پژوهش و فناوری»، «حمایت از همایش‌ها و رخدادهای علمی» و همچنین«حمایت مالی از پژوهشگران، دانشمندان و فناوران خارج کشور برای حضور در مراکز علمی و فناوری» در دستور کار قرار داده است.


 


به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه اندازی «بازار مجازی پژوهش و فناوری» یکی از فعالیت‌های جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که در آن دستاوردهای پژوهشی، فناوری، نوآوری و تجاری سازی به طور مجزا ارائه می‌شود.
به عنوان نمونه در بخش دستاوردهای فناورانه، دستاوردهای منجر به نمونه محصول و یا دانش فنی در کنار اختراعات بین المللی ثبت شده معرفی و عرضه شده‌اند. از جمله دستاوردهای فناورانه‌ای که منجر به نمونه محصول شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد: نمونه محصول «محصول تکنولوژی جدید ضربه‌ای- چرخشی به منظور استفاده در ماشین‌های حفار تمام مقطع سنگ سخت» که در فنی و مهندسی کاربرد دارد با اجرای دکتر سید محمد اسماعیل جلالی که از طرح «ارائه تکنولوژی جدید ضربه‌ای- چرخشی به منظور استفاده در ماشین‌های حفار تمام مقطع سنگ سخت» استخراج شده است.
همچنین نمونه محصول «ساخت سلولهای خورشیدی رنگدانه‌ای با استفاده از نانوساختارهای اکسید تیتانیوم» در حوزه تخصصی میان گروهی توسط یاسر عبدی که از طرح تحقیقاتی «ساخت سلولهای خورشیدی رنگدانه ای با استفاده از نانوساختارهای اکسید تیتانیوم» وارد عرصه فناورانه شده است.
بنابر این گزارش از دیگر فعالیت‌های جدید صندوق «حمایت از همایش‌ها و رخدادهای علمی» است که این مهم بر اساس دستور جناب آقای دکتر ستاری؛ معاون محترم رئیس جمهور جهت ساماندهی حمایت از همایش‌ها به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور محول شده است .
برگزاری همایش‌های علمی به عنوان یکی از روش‌های علمی و فناورانه جهت تسهیل و انتشار دانش جدید، تجارب و یافته‌های تحقیقاتی از دیرباز مورد توجه محققین و دانشمندان بوده است. از این رو صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در صدد است از رخدادهای علمی و فناوری که در راستای ماموریت و وظایف اساسی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین ماموریت و چشم انداز خود می باشد حمایت به عمل آورد.
«حمایت مالی از پژوهشگران، دانشمندان و فناوران خارج کشور برای حضور در مراکز علمی و فناوری» سومین فعالیت جدید صندوق است که در جهت همگرایی و دانش‌افزایی بین دانشمندان خارج کشور و محققین و پژوهشگران داخلی لحاظ شده است.
این تصمیم به منظور استفاده از دانش و تجربیات اساتید و صاحبنظران ایرانی و غیر ایرانی مقیم خارج از کشور و در راستای توسعه علمی و فناوری در سطح ملی و بین الملل اتخاذ شده است.
فعالیت‌های فوق الذکر در سایت صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران معاونت علمی به صورت مجزا بارگذاری شده است.
پایان پیام/

 



کلمات کلیدی : حمايت ، پژوهشگران ، فناوران ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر