كانون برگزيدگان جشنواره خوارزمي به ثبت رسيد


تاریخ ثبت : ۳۱-۰۳-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۲۵۶۱

به گزارش روابط عمومي، دبيرخانه جشنواره جوان و بين‌المللي خوارزمي سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران از ثبت كانون برگزيدگان خوارزمي خبر داد.
 


رئيس اداره حمايت از نوآوران ادراه كل امور جشنواره‌ها و مسابقات علمي و فناوري در اين خصوص گفت: كانون برگزيدگان جشنواره خوارزمي يك سازمان مردم نهاد  است كه با تكيه بر سرمايه‌هاي معنوي و فكري برگزيدگان جشنواره‌هاي جوان و بين‌المللي خوارزمي شكل گرفته‌است.
 
آذر اورنگيان با اشاره به اينكه جشنواره‌هاي جوان و بين‌المللي خوارزمي از معتبرترين جشنواره‌هاي علمي كشور هستند گفت: با توجه به استمرار بيست و هشت ساله برگزاري سالانه جشنواره‌هاي جوان و بين‌المللي خوارزمي اين جشنواره از جمله افتخاراتي است كه در كارنامه سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران به ثبت رسيده است.
 
وي اظهار داشت: برگزيدگان اين جشنواره از سرمايه‌هاي معنوي و فكري ميهن اسلامي هستند كه هر يك از آنها مي‌توانند الگوي پشتكار، خودباوري و دانش‌پژوهي و كارآفريني دانش‌بنيان در مسير توسعه علمي و خدمت به جامعه باشند.
 
اورنگيان افزود: طرح ايجاد تشكلي كه موجب ارتباط برگزيدگان دوره‌هاي مختلف جشنواره خوارزمي با يكديگر شود از سال‌ها پيش در دبيرخانه خوارزمي مطرح شد و در سال 1390 با همراهي و همفكري جمعي از برگزيدگان شاخص و صاحب نام جشنواره، هيئت مؤسس كانون شكل گرفت و اقدامات لازم براي تدوين اساس‌نامه‌ و تشكيل هيئت مديره و ثبت كانوني مردم نهاد در وزارت كشور به انجام رسيد و در تاريخ 3/3/94 آگهي تأسيس آن در روزنامه رسمي كشور منتشر شد.
 
وي بيان داشت: اعضای هیئت امنا و هيئت مديره اين كانون از برگزیدگان دوره‌هاي مختلف جشنواره‌های خوارزمی (جوان و بين‌الملل) و با محوريت اهداف زير انتخاب شدند:
 
1-  تلاش برای بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و استعدادهاي برتر برگزيده جشنواره خوارزمی در مسیر ارتقاي توانمندی ملی، پیشرفت و توسعه کشور
2 -  ايجاد شبکه فعال ارتباط اعضای کانون با دستگاه‌های سیاست‌گذاری، اجرایی، بنگاه‌های صنعتی، تولیدی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری براي ارزش‌آفرینی علمي و اجتماعي
3-  ایجاد شرایط لازم برای جذب و تبدیل ایده‌ها، ابتکارات و نوآوری‌ها به تولید و ایجاد مشاغل پایدار
4-   بسترسازی براي بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت علمی و خلاقیت‌های نخبگان در حل مسائل و رفع کمبودها در زمینه علم، فناوری و صنعت.


کلمات کلیدی : حمايت از نوآوران ، كانون ، برگزيدگان ، جشنواره خوارزمي ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر