ماموریت های توسعه مناطق ویژه علم و فناوری تعیین شد


تاریخ ثبت : ۰۱-۰۴-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۱۰۴۰

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: آیین کار کمیته راهبری و هماهنگی جهت توسعه و کار مناطق ویژه علم و فناوری در قالب سه ماموریت به تصویب رسیده است.
وحید احمدی درحاشیه صدو سی و دومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه قانون اختصاص یک درصد اعتبارات به بخش پژوهشی برای هزینه ها در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از مسائل مطرح شده در  این جلسه، حول محور قانون یک درصد بودجه پژوهشی بود که برخی دستگاهها پیشنهاد دادند تا اعتبارات تملک و دارایی آنها نیز جز این اعتبارات قرار گیرد.



وی با بیان اینکه در قانون اختصاص یک درصد بودجه پژوهشی  به دستگاهها، فقط اعتبارات هزینه ای در نظر گرفته شده است، افزود: بسیاری از دستگاههای اجرایی بزرگ، اعتبارات هزینه ای کمی دارند ولی اعتبارات تملک و دارایی آنها قابل ملاحظه است.
احمدی اظهار داشت: در این جلسه برخی از دستگاه های اجرایی مانند سازمان حفاظت از محیط زیست درخواست دادند که حداقل این یک درصد علاوه بر اعتبارات هزینه ای برای اعتبارات تملک و دارایی نیز در نظر گرفته شود.
وی در ادامه افزود: در این جلسه عتف قرار شد، با توجه به اینکه قانون تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه ها به امر پژوهش ابلاغ شده، درخواستی به سازمان برنامه با مضمونی که بتواند در قالب قانون فعلی از این درخواست حمایت کند، ارسال شود.
وی عنوان کرد: در مصوبه این درخواست آمده است که برای برنامه ششم، بندی تهیه شود که با صراحت کامل قانون تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به امر پژوهش به سه درصد افزایش یابد و این سه درصد هم در مورد اعتبارات هزینه ای و هم در مورد اعتبارات تملک و دارایی دستگاه ها باشد.
احمدی بیان کرد: تصویب و ابلاغ قانون یک درصد از بودجه هزینه ای به معنای منع پرداخت بیش از یک درصد اعتبارات تملک دارایی نیست، بلکه می توان آن را در قالب یک موافقتنامه از محل اعتبارات تملک دارایی نیز هزینه کرد.
به گفته وی، از طریق این افزایش اعتبارات پژوهشی می توان به اهداف و سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب دست پیدا کرد.
معاون وزیر با بیان اینکه در این جلسه عتف، آیین کار کمیته راهبری و هماهنگی مناطق ویژه علم و فناوری ، به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: سه ماموریت اساسی به این آیین کار سپرده شده است که شامل راهبری مناطق ویژه علم و فناوری، هماهنگی میان مناطق ویژه علم و فناوری و توسعه برنامه ریزی مناطق ویژه علم و فناوری می شود.
به گفته معاون پژوهشی وزارت علوم، این آیین کار در قالب سه ماموریت، جهت توسعه کار مناطق ویژه علم و فناوری است.
وی در خصوص مناطق ویژه علم وفناوری افزود: در حال حاضر راه اندازی پنج منطقه ویژه علم و فناوری در استان های اصفهان ، یزد ، خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی و بوشهر تصویب شده است. البته در استان بوشهر این تصویب به صورت مشروط پذیرفته شده است.
وی گفت: همچنین نتیجه بررسی انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر توسط کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری به منظور تصویب نهایی ارائه شد که عضویت افراد پیشنهادی در کمیسیون مذکور تصویب شد.



کلمات کلیدی : اعتبارات ، توسعه ، مناطق ویژه علم و فناوری ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر