وزیر علوم : در بسیاری از علوم با کشورهای پیشرفته جهان رقابت می کنیم


تاریخ ثبت : ۱۱-۰۴-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۲۷۰۰

دكتر محمد فرهادي وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در ديدار با رئيس سازمان بسيج دانشجويي و مسئولان بسيج دانشجويي برخي از دانشگاه هاي تهران ، بر مشاركت هر چه بيشتر اعضاي تشكل هاي دانشجويي در انجام برنامه هاي فرهنگي دانشگاه ها تاكيد كرد .


 
   دكتر فرهادي در اين ديدار با بيان اينكه نشست مسئولان وزارت علوم با اعضاي تشكل هاي دانشجويي بايد بيش از اين صورت پذيرد ، اظهار داشت : براي من جلساتي كه با حضور دانشجويان برگزار مي شود ، هميشه خوشايند و دلپذير بوده است زيرا ديدگاه ها و انتقادات و دلبستگي ها و اعتقادات اين عزيزان هميشه از سر دلسوزي و خيرخواهي بوده است ولي متاسفانه گرفتاري هاي كاري كمتر اجازه اين گونه نشست ها را به ما مي دهد.

وزير علوم در ادامه با ارائه گزارشي از روند پيشرفت علمي كشور گفت : روند پيشرفت علم در كشور نه تنها كاهش نيافته ، بلكه در بسياري از علوم با كشورهاي پيشرفته جهان رقابت مي كنيم كه گزارش آن را به خدمت مقام معظم رهبري هم ارسال كرده ايم .
دكتر فرهادي در بخش ديگري از سخنان خود ، با تاكيد بر تجهيز آزمايشگاه هاي دانشگاه ها و مراكز پژوهشي كشور گفت : امسال براي تجهيز آزمايشگاه ها ي دانشگاهي رديف بودجه مستقلي اختصاص داده ايم و در كنار آن ، شبكه آزمايشگاه هاي مرجع را راه اندازي كرده ايم تا مراكز آموزش عالي بتوانند به راحتي از امكانات آزمايشگاهي يكديگر استفاده كنند .
وزير علوم در خصوص دانشگاه هاي نسل سوم و كار آفرين گفت : ما براي رسيدن به دانشگاه هاي نسل سوم و كار آفرين بايد برنامه ها و رشته هاي تحصيلي دانشگاهي را بازبيني و بازنگري كنيم تا اين رشته ها حالتي كار آمد و كاربردي داشته باشند و همچنين در اين راستا رشته هايي كه دردنياي امروزي ديگر كاربردي ندارند ، حذف كنيم .
دكتر فرهادي در ادامه با بيان اينكه مقام معظم رهبري بر ارتقاي كيفيت آموزش عالي كشور تاكيد فراوان داشته اند ، گفت: در اين راستا طرح آمايش آموزش عالي مراحل پاياني خود را مي گذراند و پس از تصويب اين طرح مواردي از قبيل پذيرش دانشجو ،  ارائه خدمات ، بودجه و ساير امكانات دانشگاه هاي كشور بر اساس پتانسيل ، استعدادها و امكانات مناطق مختلف كشور انجام مي شود .
وي همچنين افزايش پذيرش دانشجويان خارجي را از ديگر فرمايشات مقام معظم رهبري عنوان كرد و گفت : هم اكنون 21 هزار دانشجوي خارجي در دانشگاه هاي كشور تحصيل مي كنند كه اين ميزان بايد به 20 در صد ظرفيت پذيرش دانشگاه هاي كشور افزايش يابد كه البته اولويت پذيرش با كشور هاي مسلمان ، دوست و همسايه است .
وزير علوم در پايان سخنان خود با تاكيد بر بها دادن بيشتر به دانشگاه هاي كاربردي همچون فني حرفه اي و جامع علمي كاربردي در خصوص بازبيني آئين نامه ارتقاي اعضاي هيئت علمي و گسترش ارتباط دانشگاه ها با بخش صنعت توضيحاتي ارائه كرد .
گفتني است در اين ديدار مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران ديدگاه هاي خود در خصوص مسائل علمي ، فرهنگي دانشگاه ها را با وزير علوم در ميان گذاشتند و ضمن تشكر از برگزاري كنگره ملي شهداي دانشجو و كارورن هاي راهيان نور، براي همكاري و مشاركت در تمامي برنامه هاي دانشگاه ها اعلام آمادگي كردند .

 



کلمات کلیدی : وزیر علوم ، کشورهای پیشرفته جهان ، رقابت ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر