هلمز، ابزار هوشمند شناختی


تاریخ ثبت : ۱۱-۰۴-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۲۹۱۴

شرکت وایپرو (Wipro) اخیرا ابزار هوشمندی موسوم به هلمز ساخته است که می‌تواند عملکرد بالایی در مدیریت داشته باشند. این ابزار در پاسخ به دستگاه واتسون که توسط IBM ساخته شده، ارائه شده است. وایپرو قصد دارد با استفاده از هلمز در مدیر شرکت خود، 300 میلیون دلار صرفه‌جویی کرده و کارایی پرسنل خود را 30 درصد افزایش دهد.


  شرکت وایپرو (Wipro) اخیرا فناوری هوشمند شناختی با نام هلمز تولید کرده است. وایپرو که سومین شرکت بزرگ فناوری اطلاعات در هند است، از این ابزار خودکار برای مدیریت شرکت و استخدام افراد استفاده کرده است. واپیرو نام ربات نرم را روی این ابزار هوشمند نهاده است. هدف وایپرو بهبود کارایی با بهینه سازی منابع و کاهش هزینه‌ها است.

این ابزار در مرکز تکنوویشن شرکت وایپرو ساخته شده است. این مرکز در حدود 300 محقق از رشته‌های مختلف داشته که 30 نفر از آنها دارای دکتری از رشته‌های مختلف هستند.

وایپرو در حال حاضر از هلمز برای مدیریت داخلی شرکت استفاده کرده و نتایج بدست آمده دارای 95 درصد دقت است. سرعت پردازش و مدیریت با این ابزار بسیار بالا است. با این دستگاه شرکت وایپرو می‌تواند در هزینه‌های خود صرفه جویی کند.

سانجیو از مدیران این شرکت می‌گوید: « ما به تغییرات محیطی پاسخ می‌دهیم. در طول دو-سه سال گذشته، ما دستاوردهای قابل توجهی داشته‌ایم. در حال حاضر ما روی چهار حوزه کلیدی متمرکز شده‌ایم: سیستم‌های شناختی، رابط میان انسان و ماشین، دستگاه‌های هوشمند نظیر اینترنت همه چیز (IoT) و نسل جدید معماری.»

در حال حاضر، وایپرو مرکز جدیدی را در کالیفرنیا ایجاد کرده است. سانجیو می‌گوید: « ما همکاری نزدیکی با شرکت ناکسوم داریم. هدف ما تعامل با شرکت‌های نوپایی است که مکمل فعالیت‌های ما را انجام می‌دهند. ما می‌توانیم از این شرکت‌ها استفاده کرده و روی آنها سرمایه گذاری کنیم.»

براساس گزارشات منتشر شده، شرکت وایپرو قصد دارد 300 میلیون دلار کاهش هزینه با استفاده از این ابزار هوشمند جدید داشته باشد. همچنین این شرکت قصد دارد با استفاده از این ماشین هوشمند کارایی پرسنل خود را طی سه سال آینده 30 درصد افزایش دهد.»

هلمز در پاسخ به فناوری شرکت IBM موسوم به واتسون ساخته شده است. واتسون ابزار هوشمند شناختی است که در حال حاضر در برخی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

منبع:

 

http://www.business-standard.com/article/companies/wipro-s-deploys-soft-robots-to-manage-helpdesk-recruitment-115051600354_1.html

 



کلمات کلیدی : شرکت وایپرو ، Wipro ، ابزار هوشمند ، هلمز ، مديريت ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر