پژوهشگر برتر مركز رشد واحدهاي فناور معرفي شد


تاریخ ثبت : ۱۷-۱۰-۹۳    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۴۵۲۱

پژوهشگر شركت نانوفناوران دايا مستقر در مركز رشد واحدهاي فناور عنوان پژوهشگر برتر را به خود اختصاص داد.دکتر محرمی‌پور، استاد دانشگاه تربیت مدرس مدیر شرکت دانش بنیان نانوفناوران دايا مستقر در مرکز رشد سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران در ميان 15 پژوهشگر برتر کشور قرار گرفت. وي در گفتگو با واحد خبر روابط عمومي اعلام داشت: شركت نانوفناوران دايا توليدكننده آفت‌كش‌هاي گياهي سالم براي انسان و محيط‌‌زيست است.


وي با بيان اين مطلب كه سونامي سرطان ارمغان سموم كشاورزي است، افزود: يكي از عواملي كه سلامت انسان و محيط‌زيست را به خطر مي‌اندازد و از نظر درماني و سلامت متقبل هزينه‌هاي زيادي براي جامعه مي‌شود مصرف بي‌رويه سموم شيميايي كشاورزي و كودهاي شيميايي است.
اين پژوهشگر با اعلام اينكه توليدات كشاورزي بدون وجود اين دو نهاده امكان‌پذير نيست اظهار داشت: از طرفي استفاده بي‌رويه از اين موارد سموم خطراتي را براي محيط زيست به همراه دارد و از طرف ديگر ازآنجا كه وارد كننده اين مواد شيميايي هستيم سالانه مبالغ ارزي هنگفتي صرف ورود اين سموم به كشور مي‌شود.
محرمي‌پور افزود: از سوي ديگر هزينه مربوط به توليد سم نيز بسيار بالاست و امروزه تغيير نگرشي به سمت توليد آفت‌كش‌هاي زيستي و بيولوژيك داده شده‌است.
وي يادآور شد: تحقيقات پايه بر روي توليد اين سموم جديد از دوازده سال پيش در دانشگاه تربيت مدرس آغاز شد و در حال حاضر هدف به ثمر رساندن اين نتايج تحقيقات است.
رئيس شركت نانو فناور دايا اظهار داشت: براي عملياتي كردن تحقيقات نياز به ثبت شركت و استقرار در يكي از مراكز رشد بود كه با توجه به سوابق ارزنده قانوني و منطقي و علمي كه مركز رشد سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران در ميان ساير مراكز رشد به‌دست آورده بود مراحل پذيرش و استقرار در اين مركز را طي كرديم.

وي افزود: حدود يك‌سال است كه در مركز رشد واحدهاي فناور فعاليت خود را شروع كرده‌ايم كه طي اين مدت به خريد تجهيزات و لوازم و امكانات مورد نياز اقدام كرديم و از حمايت‌هاي اين مركز نيز برخوردار بوديم.
 
دكتر محرمي‌پور اذعان داشت: هزينه‌هاي مناسب براي تخصيص اجاره‌ بهاي كارگاه مبلغي منطقي است و كمك بسيار زيادي كه در رابطه با مصرف  رايگان انرژي و ديگر موارد در اختيار ما گذاشته مي‌شود در رشد و بالندگي شركت‌هاي نوپايي چون شركت نانو فناوران دايا كمك بزرگي به شمار مي‌رود.

دكتر سعيد محرمي‌پور عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس داراي دكتراي حشره‌شناسي با پايه علمي دانشيار موفق به كسب رتبه برتر در ميان 15 پژوهشگر برتر كشور در هفته پژوهش و فناوري شد.



کلمات کلیدی : پژوهشگر ، دانش بنیان ، علمي ، پژوهشي ، پرتال پژوهشي ، اقبال لاهوري

   پرینت مطلب





ثبت نظر