دسترسي به مقاله هاي علمي فارسي


تاریخ ثبت : ۰۲-۰۲-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۴۲۸۱

يکی از نیازهای اصلی کاربران اینترنت و از جمله دانش پژوهان موسسه آموزش عالي اقبال لاهوري، دسترسی به مقاله های فارسی علمی پژوهشی می باشد . به منظور تامین این نیاز مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه مرکزی موسسه آموزش عالي اقبال لاهوري دسترسی به متن کامل مقالات فارسی را از طریق پایگاه های مگ ایران و سیویلیکا فراهم نموده است.


معرفی اجمالی این پایگاه ها در زیر قابل مشاهده است:


Magiran : این پایگاه دسترسی آسان و روز آمد به متن 750000 مقاله از 400 نشریه را فراهم نموده است . حوزه های موضوعی این پایگاه علوم انسانی ، علوم اجتماعی ، کشاورزی ، فنی و مهندسی ، هنر و علوم پایه است . جستجو به 2صورت سریع و پیشرفته در این پایگاه فراهم است . امکان جستجو های مختلف در نشریات مثل الفبایی ، موضوعی ، نشریات دارای اعتبار علمی ، نشریا ت دانشگاه ها و نشریات دارای متن میسر می باشد.(متن کامل مقالات با مراجعه حضوری به بخش اطلاع رسانی)


 CIVILICA :با توجه به محدودیتهای موجود برای دریافت مقالات از پایگاه سیویلیکا و اهمیت ذخیره سازی و جستجوی این منابع برای استفاده های آتی، درخواستهای سیویلیکا از طریق سيستم هاي داخل مركز اطلاع رساني موسسه قابل انجام مي باشد. (متن کامل مقالات با مراجعه حضوری به بخش اطلاع رسانی)
حوزه های موضوعی این پایگاه در چهار طبقه اصلی (علوم فیزیکی و مهندسی) (علوم سلامت )(علوم زیستی ) و (علوم اجتماعی) است .
غیر از پایگاه های فارسی مشترک و موجود در دانشگاه فردوسی سایتهای دیگری نیز امکان دسترسی به مقالات فارسی را فراهم کرده است . از جمله به موارد زیر می توان اشاره کرد:


مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی 
پرتال جامع علوم انسانی
مقالات دانشگاه تهران
ایران ژورنال
مرکزمنطقه ای اطلاع رسانی علوم وفناوری
مقالات کتابخانه مجلس شورای اسلامی
کتابخانه تبیان
مقالات فارسی مدیر
بانک مقالات فارسی



کلمات کلیدی : دسترسي ، مقالات ، پايگاه هاي علمي ، پرتال پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر