با حمایت از صاحبان ایده و مخترعان، می توان به توسعه ملی کشور کمک کرد


تاریخ ثبت : ۰۱-۰۴-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۲۶۲۲

دبیر اولین کنفرانس " نقش حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی " گفت: سه تا پنج درصد دانش آموختگان ، صاحب ایده هستند که با حمایت از آنان، می توان به توسعه ملی کشور کمک کرد.



   دکتر" فتح الله امی " در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران ، افزود: در کشور ما موضوع مالکیت معنوی و فکری ، ثبت اختراع و ثبت پتنت ، ضعیف است ، لذا به راحتی پایان نامه ، مقاله و... بفروش می رسد و ارزش های اخلاق علمی ، مورد تهاجم قرار می گیرد.
   وی تصریح کرد: حقیقت علم در جایگاه خودش قرار ندارد و اساسا ، کپی رایت از نظر حقوقی ، مورد توجه قرار نمی گیرد ، در نتیجه کسانی که صاحب ایده هستند و می توانند ایده شان را به صورت جرقه فکری و نوآوری وارد بازار کنند، از عرضه آن استقبال نمی کنند.
   دبیر اولین کنفرانس " نقش حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی " تاکید کرد که این کنفرانس سعی کرد تا این موضوع را مورد آسیب شناسی قرار بدهد و در پیکره جامعه ، نقاط ضعف را به قوت تبدیل کند و افراد صاحب ایده و اختراع ، بتوانند زیرچتر حمایتی قرار بگیرند.
   دکتر امی در پایان افزود: با ساماندهی ، حمایت از صاحبان ایده و مخترعان و حفظ و حراست از مالکیت معنوی و فکری این افراد، می توان این افراد را که تعدادشان زیاد هم نیست ، برای کشور حفظ کرد و با بهره گیری از توان فکری و علمی آنان ، کشور را به توسعه علمی و فناوری رساند.
   اولین کنفرانس نقش حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی امروز (دوشنبه ) با حضور جمع کثیری از حقوقدانان ، مخترعان ، ایده پردازان ، اساتید و پژوهشگران رشته های مختلف در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
   بسترهای قانونی – اجرایی حمایت از اختراعات و اموال فکری ، نقش اختراعات و اموال فکری در کاهش قیمت محصولات ، حقوق مالکیت فکری و تجارت الکترونیک ، تجاری سازی اختراعات ، قراردادهای حوزه اختراعات و اموال فکری ، حقوق مالکیت فکری و برنامه پنج ساله توسعه کشور، حقوق مالکیت فکری و مصرف کننده ، حقوق مالکیت فکری و محیط زیست ، نقش مالکیت فکری در تولید ناخالص ملی ، نقش مالکیت فکری در نوآوری و فناوری و ... از جمله محورهای این کنفرانس بود که به صورت ارائه مقاله (سخنرانی یا بشکل پوستر)، یا در قالب کارگاههای آموزشی در حاشیه این کنفرانس ارائه شد



کلمات کلیدی : حمایت ، صاحبان ایده ، مخترعان ، توسعه ملی ، حقوق مالکیت فکری ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر