توسعه استحکام شبه مداری در تلفیق داده سنسورها و مشارکت تسلیحات سامانه نبرد دریایی


تاریخ ثبت : ۲۵-۱۰-۹۳    موضوع : مقالات ارائه شده در همايش ها    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۲۶۷۲

توسعه استحکام شبه مداری در تلفیق داده سنسورها و مشارکت تسلیحات سامانه نبرد دریایی

سید پویا حجازی

(موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری، مشهد)

(http://research.eqbal.ac.ir)
پنجمين كنفرانس ملي فرماندهي و كنترل ايران، آذر 1390

چکیده:


امروزه در کاربردهایی ماندد نبرد، اجرای عملیات به صورت شبکه مدار تنها راه حل ممکن است. اغلب در سیستم‌های پیچیده تطبیقی، به دلیل ضرورت‌هایی همچون پوشش دادن به گستره‌ای از جغرافیا یا انواع توانایی‌ها وقیود متفاوت واحدهای درگیر، توزیع شدگی امری لازم است و طبعا راه حل‌های شناخته شده در سیستم‌های چندعامله را فرا می‌خواند. اثربخشی هر عملیات شبکه مدار قبل از هر چیز مستلزم استحکام این شبکه می‌باشد که با انتخاب یک یا چند سبک معماری نزدیک و نیز طراحی، توسعه و ارزیابی‌های مناسب حاصل می‌شود. در شبکه‌ای از واحدها شامل سیستم‌های اطلاعاتی سنسورها، پردازشگرها، عملگرها و رابط‌‌ های کاربر، با انبوهی از داده ها و با اهمیت های متفاوت و افزونه مواجهیم که الگوریتم‌های تلفیق، می‌تواند داده ها را به سطوح مختلف اطلاعات تبدیل کند تا مبنای تصمیم‌گیری قرارگیرند. در این سطح از مشارکت، سیستم به سبک معماری اشتراک/انتشارداده محور نزدیک است. این سبک به دلیل جداسازی واحدهای داده‌ای از یکدیگر در زمان و مکان (انفصال ارجاعی) و پالایش داده ها به لحاظ رنج داده‌ها و زمان تحویل، همچینن درک و پردازش رخدادها مناسب است. تضمین کیفیت سرویس داده از طریق جداسازی سیاست‌های کیفیت سرویس (نیاز طراح) از مکانیزم اجرای آنها توسط میان‌افزار و نیز پشتیبانی از افزونگی و شفافیت اداره خرابی و سازگاری و جامعیت داده‌ها نیز فراهم می‌گردد. پشتیبانی از این قابلیت توسط استاندارد سرویس داده توزیع شده، استحکام لازم جهت به اشتراک گذاری داده در این شبکه را ممکن می‌سازد.
در طراحی این سستم لازم است مدلسازی هر داده و اتصال واحدهای مولد انجام شود و رخدادهای سطح بالاتری مانند تهدید,از ارزیابی اطلاعات وضعیت که حاصل گردش وکنارهم نهادن داده های ارزیابی اشتباه است به دست آید.

واژه هاي كليدي : جنگ شبكه مدار،اشتراك انتشار الگوريتم هاي تلفيق داده ،كيفيت سرويس داده توزيع شده، پردازش رخداد پيچيده




کلمات کلیدی : جنگ شبكه مدار ، اشتراك انتشار الگوريتم هاي تلفيق داده ، اقبال لاهوري ، پژوهشي ، مقاله ، كنفرانس ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر