نگارش اولین کتاب آشپزی توسط هوش مصنوعی


تاریخ ثبت : ۱۱-۰۴-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۲۹۰۴

اولین کتاب آشپزی توسط هوش مصنوعی نوشته شد. واتسون، کامپیوتر هوشمند شرکت IBM کتاب آشپزی ارائه کرده که در آن دستورالعمل‌های جدیدی برای آشپزی ارائه شده است. این کتاب برنده جایزه معروفی در امریکا شده است.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری - بخش " انبیک " -  اخیرا کتاب آشپزی توسط کامپیوتر واتسون شرکت آی‌بی‌ام (IBM) نوشته شده است که برنده جایزه جپاردی (Jeoopardy) شده است. این کتاب توسط ماشینی به رشته تحریر در آمده که تا کنون هیچ غذایی نخورده است. در واقع این اولین دستورالعمل غذایی است که توسط هوش مصنوعی جمع‌آوری می‌شود.

واتسون کامپیوتری است که تا کنون موفق به دریافت دو جایزه مهم در آمریکا شده است. چند سالی است که این آشپز مجازی روی داده‌های مربوط به غذا کار می‌کند به طوری که از دستورالعمل‌های غذایی کلاسیک تا تحقیق درباره ارجحیت طعم‌ها و ترکیبات مواد غذایی را در دستور کار خود قرار داده است.

این دستگاه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بتوان ترکیب ایده‌آل غذاها را بدست آورده و دستور پخت‌هایی را آزمود که تا کنون مورد آزمایش قرار نگرفته است. IBM می‌گوید این شرکت قصد دارد تا این نوآوری را در حوزه‌ای به کار گیرد که همه انسان‌ها از آن بهره‌مند شوند: غذا

استیو آبرامز، مدیر بخش تحقیقاتی واتسون IBM در نیویورک می‌گوید: « این کتاب آشپزی به ما کمک می‌کند تا به کسانی که با مفهوم ماشین شناختی آشنایی ندارند، این مفهوم را آموزش داد تا آنها به قدرت خلاقیت محاسبات پی ببرند.»

با استفاده از این سیستم می‌توان نیازهای بخش‌های مختلف از مدرسه تا بیمارستان را تامین کرد به طوری که به مدیران آنها کمک می‌کند تا بهترین دستورالعمل غذایی را برای گروه‌های هدف ارائه کنند. این کتاب آشپزی نشان می‌دهد که چگونه واتسون می‌تواند در این حوزه مفید باشد و مسیر همکاری‌های بعدی میان انسان و ماشین را هموار کند.

 

منبع:

 

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/retailandconsumer/11533765/Fancy-a-tasty-byte-Cookbook-written-by-supercomputer.html



کلمات کلیدی : کتاب آشپزی ، هوش مصنوعی ، شرکت IBM ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر