فراخوان ثبت‌نام و ارسال طرح‌های مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه هیبریدی آغاز شد


تاریخ ثبت : ۰۲-۰۴-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۲۶۵۸

 فراخوان ثبت‌نام و ارسال طرح‌ها برای مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه هیبریدی با حمایت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شد.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر یدالله سبوحی ، دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی درباره ثبت نام متقاضیان مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه هیبریدی اظهار کرد : ثبت‌نام و ارسال طرح‌ها برای مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه هیبریدی آغازشده و تا تاریخ 20 شهریورماه جاری ادامه دارد.
وی درادامه گفت : دوچرخه هیبریدی ساخته‌شده باید دارای مشخصات و شرایطی ازجمله ایمنی دستگاه، قابلیت استفاده در خیابان‌های شیب‌دار با توجه به محدودیت‌ها و قابلیت‌های آن وتهیه دفترچه طراحی دستگاه، به همراه برآورد هزینه و جزئیات اجرایی باشد.
سبوحی خاطر نشان کرد :از دیگر شرایط لازم برای حضور این دوچرخه هیبریدی در مسابقه، مواردی ازجمله توجه به نیازهایی از قبیل پارک، توقف، وزن حداکثرتا 30 کیلوگرم دوچرخه و سیستم هیبرید آن باشد، قابلیت بالا رفتن از شیب حداقل 15 درجه اشد و اندازه 26 دوچرخه است.
به گفته وی ، مراحل مسابقه شامل اندازه‌گیری حداکثر سرعت، پیمودن مسیر با سطوح شیب‌دار و مسافت قابل پیمایش با یک‌بار شارژ برگزار خواهد شد.
سبوحی به زمان برگزاری مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه هیبریدی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات و انتخاب طرح های برتر از اول تا 10 مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود و دوره ساخت دوچرخه هیبریدی نیز از 30 مهرماه تا پایان آذر ماه سال جاری انجام خواهد شد.
دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی یادآور شد : شرکت در مدرسه تابستانی انرژی، عضویت افتخاری مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست و استفاده از تسهیلات ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی برای توسعه فناوری ازجمله جوایز گروه‌های برتر در این مسابقه است.
وی در ادامه بیان کرد :مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست به‌عنوان زیرمجموعه ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی؛ برای ایجاد بستر خلاقیت و نوآوری درزمینه انرژی و محیط زیست و توانمند سازی هسته¬های پژوهشی در جهت توسعه و تولید محصول تجاری، اقدام به برگزاری مسابقات دانشجویی در حوزه حمل‌ونقل کرده است تا در این مسابقات، دانشجویان با تشکیل گروه‌های دانشجویی در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و در جهت کاهش آلایندگی زیست‌محیطی به رقابت بپردازند.
سبوحی درباره جزییات برگزاری مسابقه ساخت دوچرخه هیبریدی توضیح داد و گفت : در برگزاری این مسابقه، گروه های دانشجویی شرکت‌کننده می‌توانند طرح پیشنهادی خود را ارسال و مرکز پس از بررسی اولیه طرح‌ها و انجام داوری طرح‌های منتخب را اعلام کند. گروه‌های منتخب، کار ساخت نمونه صنعتی طرح خود را در یک فرصت سه ماهه آغاز می‌کنند و این مرکز نیز طی این فرصت سه ماهه، خدماتی نظیر مشاور هادی و راهنما، مکان اداری، رایانه، تأمین تجهیزات و قطعات ضروری را بر عهده خواهد گرفت. بعد از گذشت این دوره، روز نمایش و ارائه دستاوردها برای جلب سرمایه‌گذاران اعلام خواهد شد.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشترمی توانند به آدرس اینترنتی ceee.isti.ir مراجعه کنند .



کلمات کلیدی : فراخوان ، مسابقه ، طراحی و ساخت ، دوچرخه هیبریدی ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر