نخستین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار می‌شود


تاریخ ثبت : ۱۸-۰۵-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۱۶۲۵

نخستین جشنواره ملی اسباب‌بازی، با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مرداد ماه جاری برگزار می‌شود.

 


 جشنواره ملی اسباب‌بازی، روزهای 12 تا 16 مرداد در پنج بخش اصلی مسابقه، نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای حوزه اسباب‌بازی، سمینار علمی، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های جنبی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی کانون تهران برگزار می‌شود.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی از سه طرح اصلی شرکت‌کننده در این جشنواره، تا سقف یک میلیارد ریال به صورت تسهیلات حمایت خواهد کرد. همچنین سه طرح برگزیده بخش پایان‌نامه‌های جشنواره جوایزی از سوی این ستاد دریافت خواهند کرد. در همین راستا و در بخش داوری مسابقه نیز نماینده¬ای از سوی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی حضور خواهد داشت.

در سال‌های اخیر برگزاری جشنواره‌های اسباب‌بازی ویژه کودکان و نوجوانان رونق زیادی پیدا کرده و مورد توجه ویژه خانواده‌ها، شرکت‌ها و مؤسسه‌های عرضه‌کننده کالا و خدمات در حوزه کودک قرار گرفته است در حالی که رویکرد بسیاری از آنها تجاری است.

در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در صدد است با برگزاری این جشنواره در مرداد امسال به بخشی از نیازهای فرهنگی خانواده‌ها در این حوزه پاسخ دهد.

برگزاری مسابقه بین طراحان و تولیدکنندگان اسباب‌بازی در دو بخش جداگانه، برپایی نمایشگاه ویژه طراحان، فروشندگان، تولیدکنندگان و بازرگانان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و نهادهای مردمی، نمایشگاه عروسک‌های بومی و محلی، نمایشگاه دستاوردهای کانون در حوزه اسباب‌بازی و طرح‌های منتخب اسباب‌بازی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

در همین حال برگزاری همایشی با موضوع «طراحی، تولید، اقتصاد و کارآفرینی در توسعه صنعت اسباب‌بازی» و کارگاه‌های علمی و برنامه‌های جنبی مانند مراسم افتتاحیه و رونمایی از تولیدات جدید کانون، برگزاری کارگاه‌های آموزش ساخت اسباب بازی برای کودکان، آیین پایانی و قدردانی از برترین‌ها، برگزاری جشن بزرگ عروسک‌ها و برپایی بازارچه فروش عروسک‌های دست‌ساز برای بچه‌ها بخش دیگری از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

برگزارکنندگان این جشنواره هدف از برپایی این رویداد فرهنگی را رشد آگاهی عمومی به‌ویژه والدین از نیازهای فرزندان خود در حوزه‌های اسباب‌بازی و سرگرمی، شناسایی و تقدیر از صاحبان اندیشه و تلاشگران در زمینه‌های طراحی، نرم‌افزار و توسعه دانش عمومی در این حوزه، شناسایی و تقدیر از تولیدکنندگان و معرفی تولیدات آنها به خانواده‌ها و اطلاع‌رسانی از وضعیت کل توانایی و ظرفیت موجود در زمینه اسباب‌بازی و سرگرمی عنوان کرده‌اند.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 12 تا 16 مردادماه 94 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب برگزار می¬شود، دبیر ستاد توسعه فناوری¬های نرم و هویت¬ساز معاونت علمی و فناوری ریاست¬جمهوری نیز سخنرانی خواهند داشت.



کلمات کلیدی : جشنواره ، اسباب‌بازی ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر