رویداد کارآفرینی هم نت برگزیدگان خود را شناخت


تاریخ ثبت : ۱۸-۰۵-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۱۵۷۲

رویداد کارآفرینی هم نت پس از هشت روز کارگاه آموزشی وکار تیمی بالاخره به پایان مرحله اول خود رسید و تیم های برگزیده اول تا سوم این رویداد مشخص شدند.

 


در این مراسم محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به 107 سال اتکا به سرمایه های زیر زمینی در ایران افزود: این شرایط باعث ایجاد رخوت فکری و اعتقاد به نتوانستن در بین مردم ما شده بود ولیکن امروز آنچه سرمایه اصلی ما تلقی می‌شود سرمایه های روی زمینی ماست که همان سرمایه انسانی و علم است.

وی با اشاره به دوران پس از تحریم و درآمد های حاصله از توافق هسته ای افزود: در این شرایط به دنبال خرید محصولات آماده رفتن اشتباه بزرگی است که متاسفانه در گذشته نیز این اشتباه بزرگ رخ داده است.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: باید با اتکای بر نیروی انسانی متخصص و دریافت تکنولوژی به روز به دنبال تولید کالای با کیفیت رفته و وارد تعاملات و همکاری های مشترک اقتصادی سطح بالاتری بشود. و این کار مثل هر کار اقتصادی دیگری صبوری می‌خواهد

زین الدین افزود: با اشاره به ویژگی های چشمگیر رویداد هم نت افزود: یکی از ویژگی های این رویداد این است که کسی که می‌خواهد وارد حوزه کسب و کار در حوزه علم و فناوری بشود این کار به‌جز با صبر و حوصله و کسب آموزش های لازم قابل انجام است.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی بر ایجاد فضای لازم بر ای ورود محصولات دانش بنیان به بازار را داشته و برای این کار مراکز نوآوری را در اکثر دانشگاه‌ها ایجاد شده‌اند.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: برگزاری این رویداد توسط بنیاد نخبگان استان اصفهان در اتاق بازرگانی در راستای ایجاد دو ویژگی "توانمندی علمی و فناوری" در کنار "توانمندی های کسب و کار" است و ظهور و بروز این علاقه و اشتیاق در اتاق بازرگانی بسیار پر خیر و برکت خواهد بود.

«توانمندی علمی و فناوری» در کنار «توانمندی های کسب و کار» در هم نت
شقایق حق جوی جوانمرد رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به حمایت های هوشمندانه و صادقانه دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از برگزار این رویداد افزود: صنعتگران در این رویداد نقش مهمی داشتند و این صنعتگران بودند که چالش های واقعی در صنعت را مطرح کردند و باعث شدند که ما رویداد را با فرصت‌ها و چالش های واقعی شروع کنیم.

رئیس ستاد برگزاری رویداد کارآفرینی هم نت افزود: هم نت یک رویداد بومی آموزش کسب و کار است و در طراحی آن از مدل های مختلف بهترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دنیا کمک گرفتیم. ولی در عین حال تمام تلاش خود را انجام دادیم تا این رویداد یک رویداد کاملاً وطنی باشد.

وی با تشکر از گروه تسهیلگران و داوران افزود: در این رویداد از اسم گرفته تا اجرا و نحوه حل مسئله آن، بومی سازی شده است و در این میان تسهیلگران و داوران و اساتید این دوره به ما کمک فراوان کردند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان در پایان افزود: همه سرمایه ای که برای ساخت فردای این مملکت داریم، شما نخبگان و استعداد های برتر هستید.


برگزیدگان «هم‌نت»

در پایان این مراسم رتبه اول تا سوم به ترتیب به تیم های کارینو با ایده بسته بندی هوشمند، رایان با ایده نرم افزار تفسیر نوار قلب و بروبچز اصفهان با ایده اتوبوس گردشگری تعلق گرفت. که هدایای خود را از دست سرکار خانم دکتر حق جوی جوانمرد و دکتر زین الدین دریافت کردند.

رتبه چهارم هم نت تعلق گرفت به تیم ایده سبز که با ایده طراحی سیستم کشت بدون خاک جهت گنجاندن گیاهان در دکوراسیون داخلی در رویداد شرکت کرده بودند.

سه تیم هم امتیاز رتبه پنجم این رویداد هم عبارتند از: تیمDumerبا ایده‌ی سیستم مدیریت همایش، تیم PBT با ایده طرح کسب و کار تولید PBT و کار آفرینان اسپادانا با ایده موسسه فایننس همت عالی

جایزه تیم های اول تا پنجم دریافت اعتبار راه اندازی کسب و کار برای تکمیل ایده‌ی خود و حضور در مرحله دوم رویداد است.

همچنین به انتخاب شرکت کنندگان رویداد، تیم فناوران خلیج فارس با ایده تولید خوراک میگو از طریق جایگزینی پودر ماهی با کنسانتره پروتئین برنج، برنده کمک هزینه شرکت در رویداد Slush فنلاند شد.

در این رویداد که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، 135 از نخبگان و استعداد های برتر و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب 22 تیم طی مدت 8 روز، 34 ساعت کارگاه آموزشی فشرده و 36 ساعت تمرین کار گروهی در کنار راهنمایی و مشورت تسهیلگران ارا پشت سر گذاشتند و در روز آخر طی فرآیند داوری که به مدت 8 ساعت به طول انجامید، تیم های رتبه بندی شدند.

در این فرآیند ابتدا داوران با مراجعه حضوری به تیم‌ها شاخص های مورد نظر را ارزیابی و سپس هر تیم به مدت سه دقیقه مهلت داشت تا ایده خود را برای سرمایه گزاران و داوران ارائه کردند.

 



کلمات کلیدی : کارآفرینی ، هم نت ، برگزیدگان ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر