تشخیص و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با استفاده از فناوری نانو


تاریخ ثبت : ۰۲-۰۴-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۲۳۹۵

محققان و فناوران در عرصه پزشكي اين بار موفق به توليد داروهاي گياهي با استفاده از بيوتكنولوژي و نانو زيست فناوري شدند، كه براي توسعه تكنولوژي و توليد داروهاي بيماريهاي صعب العلاج از آن استفاده مي‌كنند.

 


به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاعرساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، اهميت طب سنتي و در كل گياهان دارويي در كشور پيشينه اي بس طولاني دارد كه به طور حتم درمان از طريق آن كارآمدتر و با عوارض كم تر خواهد بود، از اين رو در راستاي توسعه تکنولوژی و تولید داروهای بیماریهای صعب العلاج ، دانشمندان، پژوهشگران و مراکز علمی- تحقیقاتی داخلی و خارجی اقدام به تولید داروهایی در این حوزه کرده اند.
هدف این محققان پیدا کردن راهحل هایی برای درمان بیماریهای خاص و صعب العلاج بوده ، که در این زمینه با توجه به پیشینه طولانی مدت طب سنتی در کشور توانسته ایم به موفقیتهای پرشماری دست یابیم. محققان این بار در پی ایجاد بزرگترین و موفق ترین شرکت ایرانی با توان نوآوری در تولید داروهای جدید گیاهی با قابلیتهای رقابتی در کلاس جهانی هستند.
دکتر سید حسام الدین مدنی فعال حوزه دانش بنیان در بخش دارو، با اشاره به اهميت گياهان دارويي در كشور گفت: با تولید دو داروی برگزیده (ANGIPARS)، IMOD) ) محققان به درمان بیماری از طریق تولید گیاهان دارویی پرداختند.

كسب موفقيت در زمينه تحقيق و توسعه و مطالعات باليني
مدنی با اشاره به عمده فعاليتهاي انجام شده در حوزه پزشكي گفت: اين شركت دانشبنيان علاوه بر تولید محصولات، در حوزه‌ی تحقیق و توسعه و مطالعات بالینی نیز توانمندی‌های منحصر به فردی را دارا است و در فرآیند تبدیل ایده به محصول و تجاریسازی آن، موفقیت‌های زیادی را به دست آورده‌است.
اين فعال حوزه فناور در ادامه برخي از فعاليتهای انجام شده در حوزه پزشکی را برشمرد و افزود: از جمله كارهاي تحقيقاتي و توسعه انجام شده ميتوان به داروهای آیمود، آنژی‌پارس، سپتیمب، نوروتک، نانوبرن و سورهیل اشاره كرد. که دو داروی آیمود و آنژی‌پارس دارای ثبت پتنت بینالمللی هستند و در آستانه‌ی ورود به بازار جهانی قرار دارند.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان "رز فارمد" در ادامه گفت: آنژی پارس داروی برگزيده با فناوري نوين درمان قطعي زخم ديابت است، که در بيش از 70 درصد مصرف كنندگان با ایجاد رضايتمندي، بدون بروز عارضه جانبي و سازگاز با فيزيولوژي بدن به پروسه درمان میپردازد. این دارو منشاء کاملا گیاهی دارد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان IMOD را از دیگر داروهای تولیدی در عرصه پزشکی خواند و ادامه داد:‌ این دارو با قابلیت تنظیم کنندگی در سیستم بدن به خصوص در بیماران مبتلا به HIV به گونه ایی عمل میکند که بیماران بدون نیاز به بستری شدن به زندگی عادی خود بپردازند.

ورود به بازار دارويي با توليد محصولات جديد
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وي تولید محصولات جدید را در دستور کار اين شركت دانشبنيان خواند و افزود: در نظر داريم در آینده نزديك با توليد محصولات جديد وارد بازار دارویی شويم، و در اين زمينه در حوزه صادرات نيز فعاليتهايي را به انجام برسانيم.
مدنی با اشاره به وضعیت فعلی این شرکت در سطح بین المللی گفت: در حال حاضر شرکت در حال فعالیت و ثبت داروها در کشورهای مختلف است و روند ثبت فرآورده‌های دارویی این شرکت در اتحادیه اروپا، روسیه، چین و چندین کشور دیگر در حال انجام است.

 

 

 



کلمات کلیدی : داروهاي گياهي ، بيوتكنولوژي ، نانو زيست فناوري ، درمان ، بیماری‌های صعب‌العلاج ، پژوهشي ، اقبال لاهوري ، پرتال پژوهشي

   پرینت مطلب





ثبت نظر